____ ____ ____

سقف متحرک اتوماتیک با سنسور باران

اردیبهشت 10, 1400

سقف متحرک اتوماتیک با سنسور باران

سقف متحرک با سنسور باران

 

با سلام خدمت همه خوانندگان عزیز و گرامی امروز در رابطه با سقف متحرک اتوماتیک با سنسور باران و البته سنسور باد هم صحبت خواهیم کرد و نکات جالبی را در این باره خدمت شما خواهیم گفت پس تا آخر این مقاله با ما باشید.

سقف متحرک اتوماتیک با سنسور باران:

سقف های متحرک زیبایی دو چندانی را به محیط شما خواهند داد و از شما در برابر بسیاری از موارد طبیعی محافظت خواهند کرد . شما حتی می‌توانید بر روی این سقف‌ها سنسورهای باران و یا باد وصل کنید. سنسور باران در صورتی که سقف جمع باشد و باران شروع به باریدن کند به صورت اتوماتیک آن را باز می‌کند تا اتومبیل شما را از بارش باران محافظت کند.

سنسور دیگری را هم می‌توانید بر روی آن وصل کنید که آن سنسور باد است. سنسور باد، در زمانی که باد از سرعت مشخصی بالاتر رود، به صورت اتوماتیک سقف را جمع می‌کند تا آسیبی به آن وارد نشود. البته این نوع از سنسور برای سقف‌هایی با پوشش‌های قابل انعطاف استفاده می‌شود و برای انواع پوشش‌های متحرک که دارای پوشش پلی کربنات هستند، معمولا استفاده نمی‌شود. ورق‌های پلی کربنات دارای مقاومت بالایی بوده و در مقابل عوامل مختلف جوی از استحکام بالایی برخوردار هستند.

این نوع از سقف را می‌توان در بسیاری از محیط‌ها استفاده کرد و ما می‌توانیم برای فضای شما طرحی اختصاصی تهیه کنیم. با بهره بردن از طرح‌های اختصاصی، سقف طراحی شده بهترین تطبیق را با محیط اطراف خواهد داشت و علاوه بر هماهنگی با اطراف، در زیبایی محیط هم تاثیرگذار خواهد بود.

سنسور باد:

سنسور باد سقف متحرک یک سیستم مکانیک _ الکترونیکی است که به وسیله پند پره (قاشقک) سرعت باد را سنجیده و درصورتی که سرعت باد از این میزان بیشتر شود دستور جمع شدن سقف متحرک را به موتور صادر می کند .

استحکام و مقاومت سقف های متحرک محصول رویین دژ صفه را میتوان هم تراز مستحکم ترین سقف های جمع شونده تولید شده در شرق و غرب اروپا دانست .

نکته قابل توجه در مورد این سقف ها این است که در بعضی مناطق، اعمال بار به حدی است که از حدود تحمل پذیری مقاطع خارج می شود، پس در این گونه از پروژه ها باید راه کاری اصولی برای رفع این ریسک ایجاد نمود.

لذا جهت ملاحظات ایمنی در پروژه هایی که دارای کد ارتفاعی بالا یا موقعیت مکانی خاص جغرافیایی هستند و در معرض باد های شدید قرار دارند ، برای سیستم سقف متحرک از سنسور های باد استفاده می شود ، وجود این سنسورها در شبکه مکانیزم حرکتی، این اطمینان را ایجاد می کند که سقف در مواقعی که تحت بادهای شدید قرار می گیرد ، بصورت اتومات جمع شده و مانع اعمال بارهای بحرانی به سازه می شود .

ما تنظیم میزان و مقدار حساسیت سنسور باد سقف متحرک را با توجه به وضعیت استحکام اتصالات سقف اتوماتیک به بدنه ساختمان اعمال مینماییم .

این به آن بستگی دارد که مالک و بهره بردار امکان و اجازه دسترسی و جوش کاری نصاب را به اسکلت ساختمان فراهم مینماید یا تاکید دارد که سازه سقف متحرک به بدنه دیوار و کف پیچ و رولپلاک شود . البته حالتهای دیگری از اتصال سازه سقف متحرک به بدنه ساختمان وجود دارد که میتوان آن حالتها را نیز بین این دو فرضیه دانست.

سنسور باران :

سنسور باران نیز همانند سنسور باد بر روی سقف های متحرک قرار میگیرد

سنسور باران بر اساس اولتراسونیک یا امواجی که انسان قادر به شنیدن آن نیست کار می‌کند.طرز کار این سنسور به گونه ای است که امواج از فرستنده سنسور ارسال می‌شود و در صورت خشک بودن شیشه و یا موارد دیگر این امواج از شیشه عبور می‌کند اما در صورتی که سطح شیشه خیس باشد این امواج منعکس شده به گیرنده سنسور می‌رسند و پس از آن کنترل یونیت سنسور مقدار امواج ارسال شده با مقدار دریافت شده را مقایسه می‌کند. در صورتی که مقدار امواج دریافت شده کمتر از مقدار ارسال شده باشد سنسور دستور فعال شدن میدهد و سقف به صورت اتوماتیک باز میشود تا از اتومبیل و یا فضای شما را در برابر خیس شدن و بارش باران محافظت کند.

شرکت رویین دژ صفه با در نظر گرفتن این موارد سعی دارد تا بهترین کیفیت و امکانات را در اختیار مشتریان عزیز خود قرار دهد .

با این امکانات شما نگران مکان و یا پارکینگ و اتومبیل خود نخواهید بود.

سقف های متحرک رویین دژ به خوبی پاسخگوی نیاز شما دوست عزیز و مشتری گرامی خواهند بود.

سقف متحرک:

سقف جمع شونده یک سیستم پوشش قابل تنظیم و متحرک متشکل از سازه فلزی مجهز به موتور و سیستم می تواند ، تیغه آلومینیومی یا شیشه می باشد.  سقف متحرک همچنین PVC محرکه و دارای متریال پوششی سیستم روشنایی نیز همراه با خود داشته باشد. مقاومت در برابر نفوذ آب و باران ، مقاومت در برابر تابش آفتاب و مقاومت در برابر بار برف و باد از اصول اولیه یک سقف متحرک استاندارد است. زیبایی و طراحی چشم نواز و همچنین تنوع رنگ بکار رفته در سازه و پارچه از فاکتورهای مهم در تولید سقف جمع شونده است .

جامعه اطراف ما هر روزه در حال پیشرفت و نوآوری می باشد به طوری که هر روزه شاهد کشفیات و اختراعاتی هستیم که زندگی روزمره بشر را آسان تر ساخته است.

سقف های بالای سر ما نیز از این پیشرفت ها عقب نمانده و هر روزه شاهد تغییری در شکل و معماری آن ها هستیم . از جمله این پیشرفت ها سقف های متحرکی هستند که صنعت معماری مداوم در حال استفاده از آن در مکان های مختلف همچون استخرها ، مساجد ، تالار ها ، حسینه ها و حتی سقف خانه ها می باشد .

این پوشش باعث دگرگونی شکل ظاهری این اماکن شده است و چشم نوازی خاصی را در این محیط ها ایجاد کرده است. این پوشش با قابلیت باز بسته شدنی که دارد انسان را به بسیاری از هدف هایش نزدیک تر ساخته است و مشکلاتی را که مدام با آن دست و پنجه نرم میکردیم را برطرف ساخته.

در جامعه ما صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده از انرژی پاک حرف اول را میزند چه خوب است که بدانید این پوشش ها عایقی بسیار قوی و هوشمند در برابر ورود سرما و گرما میباشد و این خود باعث صرفه جوی در انرژی میشود ، از طرفی این ورق ها عایقی قوی در برابر ورود اشعه های مضر به محیط مربوطه است و این امر اطمینان سلامت پوست را برای شما فراهم میکند.

دراین مقاله با عنوان سقف متحرک اتوماتیک با سنسور باران و همچنین باد درخدمت شما عزیزان بودیم.

شما میتوانید با اعتماد کامل به تیم مهندسی رویین دژ صفه در هر کجای کشور عزیزمان ایران که هستید تماس بگیرید تا بهترین ها را برای شما به ارمغان آوریم.

جهت مشاوره و یا سفارش میتوانید با ما تماس بگیرید.

سقف متحرک, مجله رویین دژ
درباره تیم رویین دژ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 2 + سیزده =