____ ____ ____

سقف متحرک شیشه ای در اصفهان

فروردین 21, 1400

سقف متحرک شیشه ای در اصفهان

سقف متحرک شیشه ای

اگر بخواهیم سقف متحرک شیشه ای (جمع شونده) را برای شما توضیح دهیم باید بگوییم : سقف جمع شو سقفی است که بنا به نوع طراحی و به خواست انسان ، قابل باز یا بسته شدن میباشد.

فرض کنید در زیر باران در حالی که قطرات به آرامی بر روی شیشه های بالای سر شما می ریزند و فضای بارانی دل انگیزی را به وجود آورده اند ایستاده اید و شما میتوانید از این فضا لذت ببرید در  حالی که حتی ذره ای خیس نمی شوید و سردی هوا پوست شما را اذیت نمی کند.

این یعنی لذتی بس دل انگیز …

سقف های جمع شونده متحرک ، در رستوران ها و کافه ها ، استخرها، تراس سایر اماکن، بنا به نوع نیاز با توجه به اینکه تمایل به استفاده از فضای باز وجود داشته باشد تقسیم بندی می گردند .

سقف های متحرک انواع مختلفی دارد که میتوان به عنوان نمونه سقف های متحرک شیشه ای ، پارچه ای و آلومینیومی را نام برد.

سقف های متحرک شیشه ای:

تفاوت این نوع سقف ها با دیگر نمونه ها ( پارچه ای و آلومینیومی ) در این است که سقف متحرک شیشه ای شفافیت بی نظیری دارد و همچنین لذت تماشای منظره ی اطراف و آسمان را حتی در زمان بسته بودن سقف در بیننده به وجود می آورد.

یکی دیگر از تفاوت های این نوع از سقف های جمع شونده ، وزن آن می باشد.

در سقف های متحرک شیشه ای به علت وجود شیشه باعث شده است تا وزن این سازه ها به شدت افزایش یابد به همین علت باید زیرسازه ی محکم تری به کار برند که این خود باعث افزایش هزینه ها خواهد شد.

و دلیل اینکه مردم استقبال کمتری از این نوع سقف ها می کنند، تفاوت دوم آن است  (هزینه ی بیشتر ) که در توضیحات قبلی آن را بیان کردیم.

استخرها و فضاهای رو باز از جمله مکان هایی هستند که بیشتر از این نوع سقف های متحرک استفاده میشود.

اما با همه ی اینها خوشبختانه به علت لوکس بودن این نوع از سقف های متحرک شیشه ای در بسیاری از ساختمان ها و مراکز تجاری میتوان به وضوح آنها را دید و همان طور که قبلا گفته ایم علاوه بر این موارد در فضاهای گلخانه و مکان های رو باز و کوچک نیز به خوبی مورد استفاده قرار میگیرد

بعضی از افراد در رابطه با سقف های شیشه ای با عرض بزرگ و کوچک از ما سوالاتی می پرسند که در این مطلب مناسب دیده ایم تا کمی در رابطه با آن با شما صحبت کنیم.

تلسکوپی و کشویی:

برای عرض های بزرگ از سقف های متحرک شیشه ای تلسکوپی و برای بازشوهای کوچک از سقف متحرک شیشه ای کشویی استفاده میشود.

اما با این حال به علت هیجان انگیز بودن سقف های متحرک شیشه ای تلسکوپی بیشتر از این نوع سقف های متحرک مورد استقبال قرار میگیرد زیرا حرکت حجم بزرگی از آهن و شیشه آن هم به صورت اتوماتیک خود میتواند برای بسیاری از افراد هیجان انگیز باشد.

با تمام این تفاوت ها افراد زیادی طرفدار این نوع سقف های متحرک هستند که میتواند لذت تماشای آسمانی صاف و یا حتی بارانی و برفی را بدون هیچ کاستی برای آنان به ارمغان بیاورد.

آیا از اندازه سقف های متحرک شیشه ای اطلاعی دارید؟

فضای محل و همچنین نوع استفاده سقف های متحرک شیشه ای به صورت گنبدی شکل بودن یا داشتن سطحی صاف و مسطح تاثیر بسزایی دارد.

به عنوان مثال یک پارکینگ میتواند دو یا سه اسلاید داشته باشد و یا یک سالن ورزشی و یا سالن اجتماعی دیگر میتواند تا 100 اسلاید هم داشته باشد.

حالا هم اگر نوبتی باشد نوبت مزیت ها و معایب سقف های متحرک شیشه ای است.

مزیت های آن:

این نوع از سقف ها به ما این امکان را می دهد تا از فضای بیرون مانند آسمان بارانی و یا خورشید و یا حتی از حال و هوای درختان در فصل پاییز و همچنین پرواز پرندگان در آسمان بیکران ، از نور زیبا و دل انگیز خورشید نهایت استفاده و لذت را ببریم.

معایب آن:

هرچند مزایای بسیار خوبی دارند اما نمی توان از معایب آن غافل شد و آگاهی از این معایب می تواند شما را در تصمیم گیری بهتر راهنمایی کند.

یکی از معایب این نوع سقف ها کدر شدن شیشه های به مرور زمان بر اثر گرد و غبارها و دیگر عوامل بیرونی است و تمیز کردن این نوع سقف های شیشه ای نیز کار چندان آسانی نخواهد بود.

و معایب دیگری که دارد این است که تابش نور خورشید بر سطح شیشه در برخی از ساعات روز ممکن است باعث بالا رفتن دمای آن منطقه شود.

هرچند معایب کمی دارد اما خب برخی پیش خود می گویند که چرا برخی از این نوع سقف ها استفاده میکنند و ما در این قسمت میخواهیم به این سوال افراد پاسخ دهیم.

چرا استفاده از سقف شیشه ای متحرک؟

1_ اولین دلیل میتواند این باشد که به خوبی بتوانند از دیدن فضای اطراف لذت ببرند

2_ دلیل بعدی ورود هوای تازه به درون فضا است.

3_ و مهمترین دلیل استفاده از نور بیشتر خواهد بود.

همین سه دلیل میتواند کافی باشد تا افراد به خوبی از این نوع سقفهای متحرک شیشه ای استفاده کنند و لذت کافی را ببرند.

نکته ای که قابل ذکر است و باید خدمت شما خواننده عزیز بگوییم این است که این نوع سقف ها به صورت کشویی باز و بسته می شوند.

در صحبت های پایانی خود باید بگویم که سقف های متحرک شیشه ای راحت و نسبت به ارزشی که به بنا می دهند و همچنین رفاهی که می آورند مقرون به صرفه است و همچنین در تمام فضاها و مکان ها قابل اجرا است.

در صورت تمایل میتوان این سقف ها را به رنگ های مختلف اجرا کرد.

سقف های شیشه ای هرچقدر هم که مقاوم باشند اگر زیرسازی آن ها به خوبی اجرا نشود در آینده ممکن است مشکلاتی را برای مصرف کننده به وجود آورد.

شرکت فنی مهندسی رویین دژ صفه تولید کننده سقف متحرک اتوماتیک به علت داشتن تیم اجرایی قوی سیستمی بدون نقص و مقاوم برای شما اجرا خواهد کرد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با ما تماس بگیرید.

سقف متحرک شیشه ای, مجله رویین دژ
درباره تیم رویین دژ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 2 × دو =