____ ____ ____

مزایا معایب و کاربرد سقف متحرک

اردیبهشت 15, 1400

مزایا معایب و کاربرد سقف متحرک

مزایای سقف متحرک

 

با سلام خدمت تمامی شما دوستان عزیز امروز قرار است در رابطه با مزایای سقف متحرک صحبت کنیم پس اگر میخواهید در این باره اطلاعات کافی به دست آورید حتما تا آخر با ما باشید .

سقف های متحرک ، یک ایده و طرحی نو هستند که بر پایه ی فناوری روز دنیا محسوب می شود .

و اکثرا در کشورهای نظیر فرانسه ، ترکیه ، آلمان و … آن هم در رستوران ها و هتل های این کشورها مورد استفاده قرار میگیرد .

خوشبختانه طرفداران بسیاری دارد و در این چند سال نیز در ایران مشتریان مخصوص به خود را پیدا کرده و به راحتی در تمام شهرها طرفدارانی را به خود اختصاص داده است .

این نوع از سقف ها ریموتی بوده و به آسانی باز و بسته می شوند . در ضمن نگران بارش باران و برف هم نباشید زیرا از طریق آب راه هایی که در این سقف ها تعبیه شده از روی سقف خارج خواهند شد و مزاحمتی ایجاد نخواهند کرد .

مزایای سقف متحرک چیست؟

1_ اولین مزایای آن که قبلا هم در مورد آن صحبت کردیم خروج آب باران و یا برف می باشد.

خوشبختانه سقف های متحرک رویین دژ صفه دارای یک سیستم آبگیر از درون برای تخلیه آب است . که باعث می شود تا افراد در زیر این سقف ها به راحتی از فضای بیرون لذت ببرند و باران یا برف مزاحم دید آنها برای لذت بردن از منظره نشود .

2_ سقف های متحرک عایق سرما و گرما بوده و در صرفه جویی انرژی نقش بسزایی خواهد داشت.

3_ یکی دیگر از مزایای سقف های متحرک جلوه ی زیبایی است که به فضا و مکان شما می دهد و ترکیب جالبی برای معماری فضا می باشد .

4_ نور پردازی زیبا در شب: سقف های متحرک رویین دژ صفه این امکان را دارد که در زیر سقف ها نور پردازی هایی انجام شود و یک مکان دنج آن هم در شب را به وجود آورد تا افراد به خوبی از آن استفاده کنند .

ما از یک سیستم روشنایی LED استفاده می کنیم که نه تنها کاربردی و روشنایی را تامین کند، بلکه یک فضای گرم و دوستانه را نیز ایجاد کند

5_ برای غلبه بر تابستان های داغ در شهرهای گرم می تواند به شدت آزاردهنده باشد، در زیر سقف متحرک به علت هوابند بودن می توان سیستم تهویه و سرمایش را نصب نمود و برای ساکنین و مشتریان را حتی در گرم ترین روزهای سال براحتی و بدون صرف هزینه و انرژی زیاد محیطی خنک فراهم نمود .

6_ تمام قطعات سیستم سقف های متحرک رویین دژ صفه که برای فضای باز هستند با استفاده از مواد با کیفیت بالا از جمله آلومینیوم با رنگ پودری، فولاد ضد زنگ و پارچه های مقاوم ضد آب و آتش ساخته شده است. پارچه های بکار رفته دارای دوام در برابر باز و بسته شدن های متوالی و طول عمر بالای هستند.

7_ ایجاد یک محیط بی نظیر به راحتی با قابلیت کنترل آب و هوا با یک سقف متحرک باعث گسترش مناطق زندگی در محیط داخلی یک ساختمان و افزایش زیربنای تجاری در کافه و رستوران می شود.

با طیف گسترده ای از رنگ ها و سبک های موجود، سقف  متحرک پارچه ای می تواند با طرح تزئینات داخلی مطابقت داشته باشد که اجازه می دهد دکوراسیون را به صورت یکپارچه از یک فضا به بعد متصل کند و خطوط بین زندگی داخلی و خارجی کمرنگ تر شود .

با استفاده از مزایای سقف متحرک پارچه ای در رستوران ها می توان ظرفیت صندلی برای مشتریان را افزایش داد و از کاهش مشتریان در تراس در روزهای گرم، برفی و … جلوگیری کرد.

8_ سقف های متحرک رویین دژ با یک کلیک ریموت باز و بسته می شوند و دیگر زحمت زیادی برای شما نخواهند داشت

با طراحی فوق پبشرفته و همچنین قرار دادن سنسور باد و باران و آفتاب به راحتی می توان این کار را به صورت اتوماتیک انجام داد و به محض بارش باران و یا وزش باد سقف به صورت اتوماتیک باز شده و از اثرات باران و باد به داخل فضا جلوگیری می کند. این یعنی یک سیستم الکتریکی ساده و در عین حال مفید و کارآمد .

9_ با نصب سقف متحرک در  فضای زندگی خود ، ارزش افزوده به خانه و ملک خود اضافه کنید.

سقف جمع شونده شیک بودن و لوکس شدن را به دکوراسیون و شیوه زندگی شما اضافه می کند.

از دیگر مزایای سقف متحرک می تواند جذابیت خانه را افزایش دهد و یک ساختمان معمولی را در رده ساختمان های لاکچری قرار دهد.

10_ در فصول سرد و یا گرم سال با بستن سقف استخر می توان از یک فضای دلپذیر بدور از گرما و سرمای محیط بیرون استفاده نمود و در هنگامی که نیاز به آفتابگیری و هوای باز است سقف را باز نمود.

وجود یک سقف متحرک بر روی استخر مانع از ریختن فضولات و برگ درختان به درون آب استخر ، کثیف شدن آن ، تغیرات دمایی آب در اثر تابش خورشید ، تبخیر آب و کاهش هزینه های نگهداری می گردد

در این مقاله سعی کردیم تا چند مزایا از سقف های متحرک را در اختیار شما قرار دهیم در ادامه میخواهیم معایب این سقف ها را نیز برای شما بشماریم تا همانطور که از مزایای آن ها مطلع شدید معایب این نوع از سقف ها را نیز بدانید .

معایب سقف های متحرک  :

۱-هزینه های بالای اجرا

۲-مثلا معایبی که سقف متحرک شیشه ای دارد کدر شدن شیشه به مرور زمان دراثر گرد و غبار و عوامل بیرونی خواهد بود.

یکسری از اشکالات دیگر هست که نمی شود نام آن را معایب گذاشت برای همین در اینجا به همین دو معایب بسنده می کنیم .

در رابطه با اجزای اصلی تشکیل دهنده ی سیستم این نوع از سقف ها هم باید بگویم که :

1_ پوسته سقف متحرک تاشونده

2_ یراق آلات حرکتی یا همان ریل

3_ سازه آلومینیومی یا فلزی

4_ موتور

این چهار مورد اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده ی یک سقف هستند

کاربرد سقف متحرک :

سقف متحرک پارچه ای بیشتر در رستوران ، هتل ، حیاط تجاری ، تراس ها ، حیاط خلوت مسکونی

سقف متحرک شیشه ای نیز در رستوران ها و یا ساختمان های تجاری مورد استفاده قرار میگیره اما استفاده از این نوع سیستم ها در فضاهای مسکونی و در طبقات فوقانی ساختمان بدلیل تحمیل وزن سازه ای بالا به ساختمان ، توصیه نمی شود.

کاربرد سقف متحرک آلومینیومی در پوشاننده فضاهای باز رستوران ها، هتل ها، تجاری و  حیاط های منازل می باشد .

و کاربرد سقف متحرک پلی کربنات غالبا در پوشش استخر است

شرکت مهندسی رویین دژ صفه با در اختیار داشتن تیم فنی و اجرایی قوی و مجرب میتواند انتخاب خوبی برای شما عزیزان در امر اجرا و نصب سقف های متحرک باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا جهت سفارش میتوانید با ما ارتباط بگیرید .

سقف متحرک, مجله رویین دژ
درباره تیم رویین دژ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سیزده + نوزده =