____ ____ ____

آنچه باید درباره سقف های متحرک اتوماتیک بدانید

سقف های متحرک اتوماتیک

سقف های متحرک یک سیستم پوشش قابل تنظیم است ، که با استفاده از کنترل از راه دور آن را باز و بسته کنید تا از ورود گرما یا سرما جلوگیری کنید .سقف های متحرک اتوماتیک یک نوآوری جدید است که بیشتر در فضاهای مثل رستوران ها ، کافی شاپ ها ، استخر ها و … در این قبیل مکان ها استفاده میشود.

 

سقف متحرک استخر

دسته بندی سقف های متحرک

سقف های متحرک از لحاظ مختلفی دسته بندی می شوند که بر اساس :

  1. از لحاظ اندازه
  2. از لحاظ پوشش
  3. از نظر جنس سازه

هر کدام از این پوشش ها در شرایط مختلف کاربرد دارند و نوع پوشش یکی از پارامتر های تعیین کننده نوع سازه می باشد . بطور کلی هر چه پوشش از وزن بالاتری برخوردار باشد ، سازه نیز باید سنگین تر و مقاوم تر باشد تا بتواند وزن پوشش را تحمل کند .

 

انواع سقف های اتوماتیک متحرک

سقف های اتوماتیک در انواع مختلفی طراحی می شود :

1 – سقف های متحرک پارچه ای :

این سقف ها از ارزان ترین و متداول ترین سقف ها در بازار می باشد . پارچه ای که در سقف ها پارچه ای  به کار میرود از جنس pvc هست ، همچنین در برابر باد ، باران و ضربه مقاوم بوده .

2 – سقف های متحرک آلمینیومی :

این سازه از مقاوم ترین سقف های متحرک می باشد . سقف های آلمینیومی عایق های بسیار خوبی در برابر سرما و صدا هستند این سازه ها را می توان جزو لوکس ترین سقف های متحرک هم نام برد .

3 – سقف های متحرک شیشه ای :

سقف های متحرک شیشه ای جزو لوکس ترین سقف های متحرک میباشد که مناسب برای استفاده در خانه ها ، رستوران ها ، استخرها ، مراکز خرید و… هستند.

 

دسته بندی از نظر مدل باز شدن

سقف های متحرک از لحاظ باز شدن هم به مدل های مختلفی دسته بندی میشوند که عبارت اند از :

1 – مدل تخت یک تکه : در این مدل سازه و پوشش سقف بصورت یک تکه حرکت داده میشود که نیاز به مکانی جهت پارک کردن سقف می باشد مثلا فضای خالی روی پشت بام .

سقف متحرک یک تکه

2 – مدل تلسکوپی : در این مدل سقف به چند ماژول متحرک تقسیم می شود که بصورت تلسکوپی بر روی یک دیگر جمع می شوند .

سقف های متحرک تلسکوپی

این مدل برای جاهایی استفاده می شود که فضای خالی اندازه مساحت سقف  جهت پارک کردن سقف متحرک وجود ندارد ، لیکن یک ماژول ثابت در نظر گرفته میشود و بقیه ماژول ها روی آن جمع خواهد شد.

در مدل تلسکوپی امکان باز شدن سقف از وسط نیز وجود دارد مانند تصویر زیر :

سقف های متحرک اتوماتیک تلسکوپی باز شونده از وسط

3 – مدل لولایی : در این مدل سظح سقف متحرک بصورت دو یا چند تکه ساخته می شود و توسط لولا به یک دیگر متصل می شود ، در نتیجه هنگام باز کردن سقف پنل ها به صورت لولایی روی هم جمع شده و مماس با سطح دیواره های جانبی و عمود بر سطح سقف پارک می شوند

سقف های متحرک المینیومی

شرکت رویین دژ ارائه دهنده انواع سقف های متحرک نسبت به سلیقه شما می باشد شما میتوانیدبرای راهنمایی بیشتر با ما در تماس باشید