____ ____ ____
مرداد 16, 1397

چگونه از مزایای نور طبیعی قابل دسترس استفاده کنیم

قرار گرفتن در معرض نور طبیعی یا فقدان آن تأثیر بسیار زیادی بر سلامت ما دارد که ما اغلب درک نمی کنیم.

نیاز به ارتباط با زمین و زیبایی آن درهمه ما ذاتی است، اما فشار محیط های کاری شرکت های بزرگ اقتصادی و کارآمد، بسیاری از افراد را به فضاهای کار با روشنایی فلورسنت وبدون فضای آزاد فراخوانده است.

اکثر نیازهای ما اکنون به راحتی در داخل خانه تامین می شود : ارتباط با دیگران، دسترسی به غذا و حتی تناسباندام می تواند در داخل یک ساختمان تامین شود.

اما نیاز به صرف اوقات روزانه در داخل ساختمان ، به معنای کمبود دسترسی به نور طبیعی روز نیست. سقف های متحرک اتوماتیک این دسترسی رابه نور طبیعی فراهم کرده است تا علاوه بر انجام کارهای روزانه در داخل ساختمان از نور طبیعی خورشید بهره مند شویم .

سقف متحرک اتوماتیک چگونه به ما  کمک می کند:

بهره وری و راحتی

تحقیقات ثابت کرده است که محیط هایی با نور طبیعی مناسب ، روزانه باعث افزایش بهره وری و آسایش می شوند. اتصال به طبیعت و جهان

خارج، احساس انزوا را کاهش می دهد و محبت را افزایش می دهد. چشم ها  در نور طبیعی راحت تر است، در حالی که روشنایی مصنوعی،

مخصوصا نوعی که در بسیاری از محیط های کاری یافت می شود، می تواند باعث سردرد و ناراحتی چشم شود.

نور طبیعی برای یک چرخه خواب و بیدار سالم نیز ضروری است. خورشید این چرخه را تنظیم می کند، بنابراین عدم دسترسی به  آن ریتم طبیعی متابولیسم مغز ما را بهم می زند ، که باعث خواب بد و در نهایت ضعف در سلامتی بدن می شود.

روانشناسان، معماران و صاحبان کسب و کار به طور فزاینده ای اهمیت ساختمان های پر نور و تأثیر مثبت آن بر بهره وری را به رسمیت می شناسند.

نور طبیعی روز، یک ایده عالی معماری است که به طراحی یک محیط داخلی برای دریافت مناسب نور خورشید می پردازد. پنجره های سقف و سقف های جمع شونده نقش مهمی در طراحی ساختمان های زیبا با نور طبیعی روز بازی کنند که باعث می شود ساکنان احساس راحتی و ارتباط با طبیعت داشته باشند .

سقف متحرک اتوماتیک اجازه می دهد در آب و هوای خوب به خارج از منزل دسترسی داشته باشید ، اما همچنین به لطف شیشه های عایق شده سان انرژی درآب و هوای نا مساعد ساکنان می توانند به راحتی از نور خورشید استفاده کنند، حتی زمانی که برای تفریحدر فضای خارج از خانه بسیار سرد است.

ذخیره انرژی

اگر از نور خورشید برای نور دادن یک ساختمان بزرگ در طول ساعات روز استفاده کنید، بدین معنی است که از انرژی زیادی استفاده نکرده اید تا لامپها روشن باشند.

شیشه های سان انرژی اجازه می دهد که نور انتقال گرما بیش از حد عبور کند، به همین دلیل راحتی و صرفه جویی در انرژی را به دنبال دارد. هر محصولی روزانه مصرف انرژی ساختمان را کاهش نمی دهد، اما محصول مناسب یکپارچه می تواند به شدت به بهبود بهره وری انرژی کمک کند.

ارزش خانه مسکونی

در حالی که تاریخ نشان می دهد برای انسان “غار نشینی” نیز ممکن است ، اما نور طبیعی روزانه از ویژگی های بالقوه ای است که خریداران  خانه در جستجوی آن هستند ، آنها فقط بدنبال اتاق ها و فضای داخلی یک خانه که نور طبیعی روز در آن ها مناسب است می باشند.

اکثر مردم به دنبال یک خانه نورانی از نور طبیعی می گردند، زیرا چشم بسیار شادتر از نور مصنوعی است.  پنجره های شیشه ای  مناسب برای اتاق های

داخلی و مناطقی مانند حمام هستند که در آن شما می خواهید نور طبیعی بدون از بین بردن حفظ حریم خصوصی وجود داشته باشد علاوه بر این، محوطه های استخر قابل شستشو که می توانید ارزش سرمایه گذاری خود را با تمیز نگه داشتن آن افزایش دهید و به شما اجازه می دهد سالانه از نور طبیعی روز بیشتر استفاده کنید.

آیا در یک رستوران، شرکت محل کار ، مرکز خرید یا ساخت و ساز مسکونی، پنجره های شیشه ای ابزار فوق العاده ای برای بهبود بهره وری انرژی و روحیه نیست ؟ در حالی که زیبایی نمای ساختمان قطعا صدمه نمی بیند!

با ما در تماس باشید .

سقف متحرک اتوماتیک, مجله رویین دژ, نورگیر متحرک
درباره تیم رویین دژ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • هشت − 4 =