____ ____ ____

سقف متحرک شیشه ای استخر

فروردین 31, 1400

سقف متحرک شیشه ای استخر

   سقف متحرک شیشه ای استخر

با سلام خدمت دوستان و خوانندگان عزیز و دوست داشتنی سقف متحرک شیشه ای استخر یکی دیگه از سقف های لوکس دنیاست که در اشکال و طرح های مختلفی پیاده سازی میشود.

در کل سقف متحرک استخر با رویه شیشه و یا پلی کربنات اجرا میشود و یکی از پرکاربردترین سازه های متحرک  ساختمانی است.

شرکت رویین دژ با بهره گیری بهترین نوع متریال انواع سقف های متحرک شیشه ای را برایتان اجرا خواهد کرد.

سقف های متحرک استخر نسبت به دیوار دار و یا بدون دیوار اشکال مختلفی دارند. استخرهایی که دارای دیوار هستند سقف متحرکی که برای آنان استفاده میشود صاف و مسطح می باشد.

اما استخرهایی که بدون دیوار هستند سقف به کار برده در آنان از نوع خمیده و چند ضلعی می باشد.

انتخاب شیشه و یا پلی کربنات برای سقفهای متحرک استخر

در درجه اول به علت لوکس بودن و با کیفیت بودن سقف های متحرک شیشه ای میتوان گفت که بهترین انتخاب برای استخر بوده و زیبایی و کارایی چندانی را به ارمغان می آورد آن هم به علت شیشه لمینت سکوریت نشکن و فریم آلومینیوم تقویت شده از آهن و فولاد .

در رتبه دوم برای سقف برقی استخر پلی کربنات گزینه ی خوبی است که میتوان به عنوان سقف متحرک استفاده کرد. این نوع سقف به علت سبک بودن از سقف متحرک شیشه ای ارزان تر خواهد بود و تمام شرایط سقف متحرک شیشه ای رو دارا است و در شرایط آب و هوایی نیز مقاوم است.

مزایای سقف و پوشش برای استخرها

امروزه در اکثر باغ ها و ویلاها استخر یکی از رکن های اصلی به شمار میرود اما خب به دلیل شرایط آب و هوایی زمان شنا کردن نیز تغییر خواهد کرد.

برای مثال در تابستان محدودیتی برای شنا وجود ندارد اما در زمستان امکان شنا در چنین استخرهایی نیست و برای حل این مشکل یکی از راهکارها داشتن سقفی برای استخر ویلا و باغها می باشد.

از طرفی به علت محدودیتی که برای خانمها وجود دارد با دارا بودن سقف های متحرک برقی برای استخر و فضایی سر بسته ، خانم ها نیز میتوانند این ورزش را به خوبی و با خیال آسوده انجام دهند.

ایجاد این نوع از سقف ها برای استخر موجب استفاده راحت از آن در 4 فصل سال می گردد.

حال میخواهیم بدانیم که سقف استخر چگونه باید باشد؟

استفاده بهتر از استخر باغ و ویلای شخصی، با ایجاد یک پوشش متحرک باز و جمع شو برای استخرفراهم می گردد. چراکه با این وجود، می توان جهت لذت بردن از هوای بهاری سقف را باز و در فصول سرد جهت سهولت برای شنا و محفوظ ماندن دربرابر سرما سقف را بست .

به این دلیل به راحتی میتوانید در تمام روزهای سال از استخر استفاده لازم را داشته باشید .

این نکته را به یاد داشته باشید که برای باز و بسته کردن سقف استخرها، باید از سقف متحرک دستی یا برقی استفاده کرد که نوع برقی آن مستلزم تعبیه موتور و ریل یا شین و ریموت کنترل می باشد. در استخرهای بزرگ، بالطبع سقف نیز بزرگتر و سنگین تر می باشد که نمیتوان آنها را بصورت دستی باز و بسته کرد

مدل های مختلف سقف متحرک استخر

برای ساخت سقف متحرک استخر مدلهای گوناگونی وجود دارد که آن هم بستگی به مشتری و همچنین فضای استخر و مکانی که در آن قرار گرفته ، دارد .

اگر بخواهیم به صورت کلی این مدلها را نام ببریم باید بگوییم که :

1_ سقف تخت

2_ سقف شیبدار

3_ سقف شیروانی

4_ سقف هلالی

5_ سقف های منحصربفرد

و…

که تیم مهندسی رویین دژ با استفاده از بازدید از مکان و طبق سلیقه ی شما مشتریان عزیز آن را طراحی و اجرا خواهد کرد.

نکاتی درباره سقف برقی استخر

۱_ عایق بندی ، آب بندی: برای آبندی استخر می توان از انواع چسب های مخصوص سنگ آنتک، و چسب های خمیری- پودری استفاده نمود تا استخر بعد از انجام ایزولاسیون دچار نشتی و کم شدن آب نگردد. لزوم نصب آبرو روی سقف متحرک نیز ضروری است.

2_ ایجاد درب برای استخر دارای سقف متحرک: استانداردترین نوع درب برای استخر برقی تمام اتوماتیک، درب کشویی است

3_ لزوم گالوانیزه کردن سازه: ویژگی اصلی استخرها رطوبت بالای آنهاست. لذا سازه مناسب برای استخر نوع فولادی باروکش گالوانیزه (ترکیبی از آلومینیوم و منیزیم) می باشد که نسبت به رنگ آمیزی و آلومینیوم بهترین مقاومت را دربرابر زنگ زدگی داراست.

4_ نورپردازی: از مهم ترین نکات طراحی داخلی محوطه استخر نورپردازی آن می باشد. علاوه بر پوشش شفاف سقف استخر برای استفاده از نور طبیعی در طول روز، تعبیه صحیح و استاندارد نور مصنوعی داخل و سقف تاشوی استخر بسیار مهم بوده و مضاف بر زیباسازی فضا در افزایش ایمنی استخر تاثیر دارد.

مزایای سقف برقی استخر

1-ایجاد فضای دو منظوره با سقف استخر

1-جلوگیری از آلودگی آب استخر

2-صرفه جویی در مصرف انرژی

3-تجهیز ایمنی درمقابل عناصر بیرونی مانند ورود حیوانات به محوطه استخر

4-ایجاد نمایی زیبا و شیک با سقف متحرک استخر متناسب با سلیقه مشتری

5-سهولت شنا در استخر درمقابل سرما و باد شدید

شرکت مهندسی رویین دژ با داشتن تیم اجرایی قوی و سالها تجربه در طراحی سقف های متحرک بهترین سازه ها و مدل ها را ارائه میدهد و این را باید در نظر داشت که پایه های سازه ها قوی باشند تا مصرف کننده پس از گذشت زمان دچار مشکل نشود

اگر به دنبال تفاوتی جدید و هیجان و زیبایی هستید میتوانید با پشتیبانی رویین دژ ارتباط بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

پس حتما با ما در تماس باشید.

سقف متحرک, مجله رویین دژ
درباره تیم رویین دژ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • چهارده + یک =