____ ____ ____

طراحی و اجرای سقف متحرک

اردیبهشت 5, 1400

طراحی و اجرای سقف متحرک

سقف متحرک

سلام خدمت همه خوانندگان عزیز امیدوارم این مقاله نیز مانند سایر آنها براتون مفید باشه در این مقاله سعی کردیم در رابطه با طراحی و اجرای سقف متحرک با شما صحبت کنیم. در ادامه توضیحاتی کاملی را خدمت شما عرض خواهیم کرد .

پس تا پایان با ما همراه باشید.

طراحی انواع سقف متحرک

طراحی سقف متحرک پارچه‌ای : یکی از مناسب‌ترین سازه های پوشش سقف متحرک بشمار می‌رود.

طراحی فلزی : این صفحات با انواع فوم عایق‌بندی می‌ شوند و استقامت بالایی دارد.

طلق های پلی کربنات: به دلیل مقاومت بالا و شفافیت برای استخرها گزینه مناسبی هستند.

طراحی انواع شیشه سقف متحرک : به‌صورت تایل های شیشه‌ ای در سقف نصب می‌ شود. شیشه‌ ها از نوع سکوریت هستند

سوال مهم اینکه چطور از قیمت سقف ها متحرک  مطلع شویم؟

بسیاری از مشتریان عزیز به دنبال قیمت چنین سقف هایی هستند و میتوان به خوبی به آنها این حق را داد که بخواهند از قیمت اطلاع داشته باشند زیرا بسیاری از افراد ابتدا قیمت برایشان مهم است و پس از اطلاع از قیمت ، وارد مرحله خرید می شوند.

در اینجا باید خاطر نشان کرد که قیمت سقف های متحرک به یکسری از عوامل بستگی دارد :

·         پوشش به کار رفته روی سازه های سقف متحرک
·         قیمت موتورهای سقف متحرک
·         پیچ و مهره و اتصالات به کار رفته در سقف های متحرک
·         نوع سازه

یک نکته بسیار مهم که در مقاله طراحی و اجرای سقف متحرک باید به آن اشاره کنیم این است که سقف های متحرک را می توان دسته بندی کرد.

سقف های متحرک بر اساس کیفیت ایجاد سایه دسته بندی می شوند و البته در برخی از موارد اولویت ها تغییر میکنند مثلا در سقف متحرک استخر بیشتر به خاطر عدم نفوذ هوای سرد و اشیا به داخل استخر انتخاب میشوند.

در سقف های متحرک اجزای مختلفی به کار رفته است که یکی از آن ها سازه های فلزی است که این سازه میتواند آهنی ، آلومینیومی و یا گالوانیزه باشد . اگر از گالوانیزه اطلاعی ندارید باید خدمتتان عرض کنم که از ترکیب آلومینیوم و منیزم است .

اجزای دیگر که میتوان در اینجا نام برد pvc و شیشه لمینت است و اجزای دیگر آن جهت حرکت بر روی ریل ها توسط ریموت کنترل ، که سیستم متحرک نام دارد.

سقف های متحرک رویین دژ صفه :

با توجه به شرایط آب و هوایی کشور عزیزمان ایران و چهار فصل بودن آن می توان به طور یقین اعلام کرد که در تمام مناطق کشور ، این نوع از سقف ها کاربر بسزایی دارند

به عنوان مثال سقف متحرک رویین دژ مخصوص استخر می تواند شنا در فصل زمستان را نیز برای شما فراهم کند و یا در فصل تابستان بدن شما را از اشعه های سرطان زای خورشید دور نگه دارد .

و یا به عنوان مثال در مناطق سردسیر کشور که شاهد بارش های زیاد و همچنین بارش برف هستیم وجود چنین سقف هایی باعث میشود تا از تجمع آب باران در حیاط و یا تراس شما جلوگیری شود و هم چنین عایق سرما بوده و از هوای سرد نیز در امان باشید .

و البته در مواردی که سازه نیاز به دیواره داشته باشد (به عنوان مثال وجود گیاه و درخت در حیاط و برای جلوگیری از قطع آن ها ) تیم فنی رویین دژ صفه این کار را نیز انجام میدهد و دیواره مورد نیاز را می سازد که البته این دیواره در صورت نیاز ، نیز همانند سقف های متحرک قابل باز و بسته شدن خواهد بود .

یعنی شامل چند اسلاید متحرک است که به حرکت درخواهند آمد. که این امر باعث ایجاد فضایی دل نشین میشود البته این را عرض کنیم که باز و بسته شدن دیواره کاملا از سقف جدا خواهد بود .

یکی از ویژگیهای جالب توجه سقف متحرک که میتوان در آنها تعبیه نمود ، مزیت هوشمندی این نوع سقف هاست.

به نحوی که به هنگام بارش نزولات جوی ، سقف متحرک به صورت اتوماتیک توسط سنسورهای هوشمندش بسته می شود و نیازمند فشردن دکمه های ریموت کنترل نمی باشد .

این ویژگی سقف های متحرک رویین دژ ، علاوه بر کاربرد آن بر روی حیاط و تراس موجب کاربرد آن بر روی پشت بامها هم گشته است . سقف متحرک می تواند تیره و دارای رنگ های متنوع بوده و از دید و عبور هر گونه نور جلوگیری نماید و گاه می تواند از جنس شیشه و یا به حالت نورگیر باشد که همه موارد فوق الذکر به نوع بهره گیری ، نمای ظاهری محل پروژه و سلیقه مشتریان عزیز دارد .

برای مثال برای سقف و دیواره های پاسیو و تراس، سقف متحرک شیشه ای و دیواره های متحرک کشویی هم نگهداری گل و گیاهان را ممکن نموده و هم ظاهر سازه را شکیل تر می نماید . شایان ذکر است که بکارگیری ورقهای پلی کربنات در سقف متحرک به دلائلی همچون ، سبک بودن علیرغم تحمل وزن بالا، قابلیت خمیدگی، نشکن بودن، عایق دما و دارابودن لایه ضد صوت و شست و شوی راحت ، بیشتر مورد استقبال مردم قرار می گیرد .

 هشت ویژگی مهم سقف ها و سازه های جمع شو

  • ·         مصونیت از تابش شدید آفتاب و اشعه مضر  و در محیط باز و یا نفوذ هوای سرد زمستان
  • ·         دو منظوره کردن محوطه با گشودن و بستن سقف و ایجاد حریم برای محوطه مورد نظر (تراس، ایوان، استخر، پارکینگ، پاسیو و …)
  • ·         عایق بودن در برابر باد ، باران ، تگرگ و آفتاب شدید و گرد وغبار و عایق صوت بودن
  • ·         دارای سیستم هدایت آب باران
  • ·         مقاومت و استحکام بالا با بکارگیری متریال عالی
  • ·         دارای ریموت کنترل جهت سهولت باز و بسته نمودن سقف اتوماتیک برقی
  • ·         ظاهری مدرن و زیبا و ظرافت در انجام پروژه
  • ·         امکان ایجاد انواع سیستم مقرون به صرفه بودن هم از نظر مصرف انرژی هم از نظر اقتصادی

در آخر مقاله میخواهم کمی در رابطه با سایبان با شما صحبت کنم

سایبان متحرک حیاط

نصب سایبان های برقی جایگزین مناسبی برای انواع دستی آن می باشند . سایبان های برقی معمولا در مغازه ها، پارکینگ ها و بالکن ها و .. استفاده می شوند .

سایبان ها در جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید ، و بارش برف و باران موثر می باشند.

سایبان متحرک حیاط و سایبان های پارکینگ عمدتا فلزی می باشند و پوشش آن ها به گونه ایست که از خودرو در برابر عوامل طبیعی و غیر طبیعی محافظت می کنند.

نصب سایبان برقی برای مغازه ، هم باعث می شود که محصولات در برابر عوامل جوی محافظت شوند و هم می توان از آن برای تبلیغ کار و محصولات استفاده کرد . با نصب سایبان برقی ، ویترین مغازه و محصولات داخل آن از آسیب ناشی از شرایط آب و هوا در امان می مانند.

با نصب سایبان برقی در بالکن ساختمان خود نیز می توانید بدون این که کل حیاط یا بالکن را بپوشانید سایبان متحرک حیاط با ایجاد سایه در قسمتی از بالکن یا حیاط خود از هوای دلچسب لذت ببرید .

اگر به دنبال نصب سقف های متحرک و همچنین سایبان متحرک هستید با یک تماس ساده کار را به ما بسپارید . شرکت مهندسی رویین دژ صفه با سال ها تجربه در زمینه ی نصب انواع سقف های متحرک در اصفهان و شهرهای مختلف کشور در خدمت شما عزیزان می باشد.

ما در این مقاله با عنوان طراحی و اجرای سقف متحرک سعی کردیم تا اطلاعات به روز و قوی را در اختیارتان قرار دهیم امیدوارم که تا حدی توانسته باشیم بر اطلاعات شما افزوده و شما را به سمت هدفی مشخص راهنمایی کرده باشیم.

شرکت مهندسی رویین دژ صفه در هر ساعت از شبانه روز در خدمت شما مشتریان عزیز خواهد بود . جهت ارتباط با مشاورین شرکت رویین دژ میتوانید با ما در ارتباط باشید .

 

 

سقف متحرک, مجله رویین دژ
درباره تیم رویین دژ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 3 + یک =